PPL-A Flygcertifikat

Att skaffa flygcertifikat

Flower

Trafikvarv bana 24 ESKB

Idag blev det trafikvar i 45 minuter, 9 start och landningar vart det ;)

Några blev bra och några blev det lite studs i, men jag är rätt nöjd ändå. En till sak som käns bra är att jag nu fått känna hur det känns när maskin lättar av sig själv, annar brukar det kännas som att jag tvingar upp den när vi närmat oss 65 knop… men idag ville den sticka iväg av sig självt :)

Det jag ska försöka tänka på till nästa gång är att vara mjukare i upptagningen vid landning och att försöka få den att bli lite mer kontinuerlig istället för diskreta höjningar (i små stev med pause imellan.

Nu när jag fått skriva av mig lite om flygningen så måste jag klaga lite på SL för tunnelbanan gick inte enligt tabell så jag har fått vänta på centralen en timma… suck.

Nu har jag hitintills fått ihop kring 15,7 timmar ;) men första 1,1 räknar inte skolan med för det var i Eskilstuna innan jag börjat följa en utbildningsplan… Så 14,6 för utbildningen :)

Om väder och vind tillåter så har jag bokat flygpass mån, tis, ons och fredag nästa vecka ;) jobbet sa ok till tisdagspasset men dom lät inte jätteglada, men om dom inte vill får dom faktiskt säga nej eftersom jag ser till att få ihop tillräckligt med arbetstid ändå…

Glömde nästan, det höll på att inte bli någon flygning för när jag gick ut till SE-ILG så var både battery master, alt och anti-col ljusen på. Kvikt som gatan stängde jag av dessa och tänkte ”tänk om det inte finns tillräckligt med kräm för att starta… Mycke riktigt så ville inte motorn hoppa igång… Svampstuvning också tänkte jag, men vi hittade en snäll medlem som viste hur man startar flygplan med startkabel :) så vi fick igång han =D, tack okända främling :)

Comments are closed.