PPL-A Flygcertifikat

Att skaffa flygcertifikat

Flower

Lätt sidvind och bedömningar

Först och främst GRATTIS Olle till din första EK!!! Ifrån mitt plan såg det jättebra ut :) Jag har ett videoklipp på hans sista landning EK jag ska försöka slänga upp på nätet då tiden tillåter :)

Min egna träning tycker jag gick rätt så OK också, blev ett pådrag vid en klafflös power-on inflygning då jag hade förmycke fart och förlite bana kvar för en studs, fullstop hade nog inte varit ett problem dock :)… Better safe then sorry, sedan var det ett varv som vart lite trångt där kärran framför skulle göra fullstop, så det blev en till överflygning idag igen. Försökte separera men han höll också ner farten då även han hade en kärra framför sig… Så det var inte bara jag som höll 80 KIAS på medvinden det varvet…

Näst sista varvet blev faktiskt taxiback för jag tyckte att det var förlite bana kvar för att det skulle vara en säker studs, plus att jag kunde spela in Olle sista solo landning när jag stog på väntplatsen bana 06 :) Supergrattis!!! :)

Pratade lite med Sven om flyg-planer, ska nog ta det lite lugnt ett tag för det kanske ska bli en lång-nav tillsammans med Anders (och Sven) den 8-9 e juni, och innan den är klar så är det svårt att gå vidare… Idag har jag kring 32,5 timmar (grovt räknat i alla fall…) men utbildningsplanen har ändå kvar 18,6 timmar… Så det är en del kvar… Men ett par pass faller in under långnaven :)

Hoppas verkligen att den blir av i början på juni…

Ska försöka få upp videorna snart… På återseende :)

Comments are closed.