PPL-A Flygcertifikat

Att skaffa flygcertifikat

Flower

Busflyg med Mohammed

Jag hade tänkt visa Mohammed Katanan men hans kusin hakade på så det blev IZG istället. Jag visade hur man åker berg-och-dal bana med flygplan (försiktigt så klart… och på höjd). Vi tog även en liten runda över Västerås hamn och passade på att besöka skogen på 500 fot. Sedan började det skymma och vi vände åter till fältet.

I dag blev jag lite grinig för någon hade ställt om radion på klubben till Hässlös frekvens vilket betydde att vi först inte fick igång banbelysningen, men vi testade 130,60 och då vaknade dom igen… *suck*… Pillar man på radion kan man väll återställa den efter man lekt färdigt? Eller så hade jag kunnat gå in och kolla att den var korrekt inställd innan vi stack iväg… eller så hade jag kunna tänkt ljusen manuellt innan vi stack iväg… men det är ju lättare om radion alltid är rätt inställd…

Sedan räknade jag just lite i boken, det var ”bara” 83,2 timmar i boken… så jag har 16,8 kvar till 100 ;)

Jag har 40h EK, 43,2h DK och 247 landningar i boken, fram till och med idag.

Comments are closed.