
Checklista
Före motorstart
| Kvarstående anmärkningar |
Kontroll |
| Vikt och balans |
Kontroll |
| Tillsyn före flygning |
Utförd |
Motorstart
| Parkeringsbroms |
Till |
| Automatsäkringar |
Kontroll |
| Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
| Övriga strömförbrukare |
Från |
| Huvudströmbrytare |
Till |
| Bränslemängd |
Kontroll |
| Bränslekran |
Lämplig tank |
| Blandning |
Rik |
| Förvärmning |
Från |
| Fartreglage |
Inställt |
| Bränslepump |
Till |
| Bränsletryck |
Kontroll |
| Snaps (kall motor) |
Pumpa |
| Snapspump |
Låst |
| Propellerfält |
Fritt |
| Magnetnyckel |
Till |
Efter motorstart
| Motorvar |
800-1200 rpm |
| Oljetryck |
Kontroll |
| Alternator |
Till |
| Batteriladdning |
Kontroll |
| Bränslepump |
Från |
| Bränsletryck |
Kontroll |
| Avionikhuvudströmbrytare |
Till |
| Strobeljus |
Till |
Före taxning
| Säkerhetsbälte |
Kontroll |
| Höjdmätare |
Ställ in |
| Kursgyro |
Ställ in |
På väntplats
| Motorvarv |
2000 rpm |
| Magnetkontroll |
Fall < 175 rpm |
|
Diff < 50 rpm |
| Förvärmning |
Kontroll |
| Motorinstrument |
Kontroll |
| Vacuumtryck |
4,8-5,1 |
| Motorvarv |
1200 rpm |
| Bränslekran |
Lämplig tank |
| Bränslepump |
Till |
| Blandning |
Rik |
| Höjd och sidtrim |
Inställt |
| Klaff |
Kontroll/Inställt |
| Rodren |
Kontroll |
| Kursgyro |
Kontroll |
| Dörren |
Reglad |
| Varningslampor |
Kontroll |
| Autopilot |
Från |
| Nödchecklista |
Repetera |
Start och stigning
| Lättningsfart |
45-55 KIAS |
| Stigfart |
63/79/87 KIAS |
| Klaff in |
300 ft GND |
| Bränslepump från |
1000 ft GND |
Planflykt
| Motorvarv |
Enl. tabell |
| Blandning |
Inställt |
| Förgasaris |
Kontroll |
Före landning
| Autopilot |
Från |
| Blandning |
Rik |
| Bränslepump |
Till |
| Bränslekran |
Lämplig tank |
| Förvärmning |
Till |
| Höjdmätare |
Inställt |
| Klaff |
Inställt 1-3 steg |
| Planéfart |
70-63 KIAS |
Kupering av motor
| Parkeringsbroms |
Till |
| Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
| Övriga elförbruare |
Från |
| Blandning |
Från |
| Magnetnyckel |
Från |
| Huvudströmbrytare |
Från |
Och så en slutkläm ->o<-…
Nae kommer inte på något ;)
PS
Detta var min 50:e post
This entry was posted
on söndag, januari 18th, 2009 at 21:15 and is filed under PPL-A skolning.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
februari 11th, 2009 at 08:48
PPL-A Flygcertifikat » Blog Archive » Massa besökare och PPL frågor says:[…] men jag har skrivit av den som vi har till våra PA-28or (Cadet) här, samt även den vanliga checklistan här. I den vanliga listan tycker jag dock att “Strobeljus… Till” borde flyttas till […]