
Nödchecklista
Måste lyckas lära mig checklistorna lite mer ”by heart”. Nu har jag i alla fall lyckats komma över (tagit) kort på dom för SE-KMI och SE-KML (och delvis SE-IZG). Här kommer i alla fall nödchecklistan som jag borde lära mig…
Motorstörning
| Farten |
73 KIAS |
| Fält |
Lämplig yta |
| Bränselkran |
Skifta |
| Bränslepump |
Till |
| Förvärmning |
Till |
| Blandning |
Rik |
| Snapspump |
Låst |
| Magnetnyckel |
Kontroll |
| Nödfrekvens |
121,50 |
| Transponder |
7700 |
Motorbrand under flygning
| Bränslekran |
Från |
| Gasreglage |
Tomgång |
| Blandning |
Från |
| Värme/defroster |
Stäng |
| Farten |
73 KIAS |
| Magnetnyckel |
Från |
| Huvudström |
Från |
Brand i kabinen
| Huvudström |
Från |
| Frisluftsventiler |
Öppna |
| Värme/defroster |
Från |
| Släck branden |
Kväning/brandsläckare |
Nödlandning med stoppad motor
| Farten |
73 KIAS |
| Fält |
Lämplig yta |
| Nödmeddelande |
121,50 |
| Transponder |
7700 |
| Dörrlås |
Öppna |
| Säkerhetsbälten |
Kontroll |
| Magnetnyckel |
Från |
Förlust av vakuumtryck
| Onödiga strömförbrukare |
Från |
| Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
| Elektronisk vakuumpump (AUX VAC) |
Till |
| Avionikhuvudströmbrytare |
Till |
…
Det är ju inte helt omöjligt att lära sig detta, nu ska jag göra en liknande post om den normala checklistan. Skulle något saknas så får det gärna slängas in i en kommentar ;)
This entry was posted
on söndag, januari 18th, 2009 at 16:18 and is filed under PPL-A skolning.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
februari 11th, 2009 at 08:48
PPL-A Flygcertifikat » Blog Archive » Rusning says:[…] beroende på flygplan och moment, men jag har skrivit av den som vi har till våra PA-28or (Cadet) här, samt även den vanliga checklistan här. I den vanliga listan tycker jag dock att […]